Natuurlijke geurmarketing in uw hotel

De juiste geuren zorgen voor meer beleving.

Gastvrijheid wordt onmiskenbaar gekenmerkt door een aangenaam ruikende entree, vergaderzaal, lobby en dito hotelkamers. Dat is dan ook de reden dat steeds meer hoteleigenaren natuurlijke geuren inzetten om zo een omgeving te realiseren waar gasten zich prettig, maar ook vol energie, goed gehumeurd en ontspannen voelen.

Dennengeur met Kerst

Logementen waarin natuurlijke geuren in de ruimte worden verstoven bieden de gast extra beleving. En beleving is key! Hotels gaan daar uiteraard op een creatieve manier mee om. Met Kerst bijvoorbeeld werkt een sinaasappel/kruidnagelgeur of dennengeur heel goed. Op Valentijnsdag doet de geur van rozenblaadjes het natuurlijk ook leuk. En wat dacht je van de frisse geur van limoen of aardbei in de zomer?

Productiviteit

Natuurlijk is éénzelfde geur voor het hele hotel niet voldoende. Voor de bruidssuite verwacht je eerder geuren die een gevoel van geluk, romantiek en ontspanning oproepen, terwijl je in het vergadercentrum liever geuren laat ruiken die tot meer focus van de bezoekers leiden. De Westin Hotels en Resorts gebruiken bijvoorbeeld zogenaamde geursprays met de geur van witte thee en oosterse mandarijn om zo de productiviteit in hun vergaderruimten te verhogen.

Bezorg je gast een ultieme hotelervaring

Waarom geurmarketing in hotels? De gasten de ultieme hotelervaring bezorgen! Dat doe je door de juiste sfeer te creëren, kunst in de lobby, een uitgebreid ontbijtbuffet, zacht en fris beddengoed – zeer voor de hand liggend. Maar de juiste (subtiele) geur maakt die positieve ervaring helemaal compleet. Met als gevolg dat de gasten graag nog eens bij je terugkomen!

Jouw hotel vraagt ook om natuurlijke geuren.

Nieuwsgierig? We laten graag zien dat geurmarketing helemaal niet ingewikkeld is. Er zijn zelfs geurverstuivers die je in een handomdraai op het bestaande airco- of luchtbehandelingsysteem aansluit. Vraag een proefplaatsing van een geurverstuiver aan of neem contact op voor een vrijblijvend advies.

(Foto door Annie Spratt op Unsplash)