< p>

Blog

Retailers in de BeNeLux zetten steeds vaker geurmarketing in. Dat heeft een aantal redenen: door de aanzuigende werking van Internet is het thema ‘beleving in de winkel’ veel belangrijker geworden. Daarnaast is uit onderzoek nu onomstotelijk komen vast te staan dat geurmarketing een uitermate effectieve manier is om je doelen te bereiken: meer omzet en klanten die graag nog eens terugkomen.

Dat geur een buitengewoon sterke invloed heeft op hoe je je voelt is inmiddels bij steeds meer mensen wel bekend. Daarom wordt geur thuis vaak met succes ingezet als sfeermaker. Maar ook in onze kantoren of andere bedrijfsruimtes kunnen we met een uiterst subtiele, bijna niet waarneembare geur voor een gewenste sfeer zorgen. Hierdoor voelen medewerkers zich prettiger en hebben ze meer voor elkaar over. Dat dit ook de productiviteit ten goed komt is een logisch gevolg daarvan.

Maar welke geuren zijn nu specifiek geschikt voor de zakelijke omgeving? En wanneer zet je ze dan in? Hieronder volgt een overzicht van 8 geuren en geurmelanges en waarvoor je ze kunt inzetten op kantoor.

Er is veel geschreven over hoe winkels de komende jaren hun voorbestaan kunnen of moeten verzekeren. Alleen een webwinkel openen en integreren doet geen recht aan de vele andere ontwikkelingen in consumentengedrag. Daarom….de vijf belangrijkste agendapunten waar iedere retailer klein of groot, mee aan de slag moet gaan!

Welke van onze 5  zintuigen zou het meest onze herinneringen kunnen  triggeren, onze stemmingen kunnen verbeteren, de sexualiteit beleving een boost kunnen   geven, en zelfs onze gedachten en emoties kunnen beïnvloeden?  Het enig juiste antwoord is onze “reukzin”. We leven in een cultuur die ons  overstelpt met prikkels, geleverd door beeld en geluid. Zelfs proeven en voelen wordt gebruikt om onze ervaring van plezier en sensualiteit uit te breiden. Helaas is onze reukzin daarin zeer ondergewaardeerd, terwijl onze reukzin, het oudste zintuig en uiterst machtig, toch primair verantwoordelijk   is voor de kwaliteit van ons leven. In tegenstelling tot de andere zintuigen is onze reukzin 24 uur per dag in touw. Dat is iets waar   we eigenlijk niet bij stilstaan. Elke dag ademen we immers 2.340 keer in en uit en inhaleren we daarmee 238 kubieke meter lucht. Bij elke ademhaling worden onze geurreceptoren overstroomt met informatie over de omgeving waarin wij verblijven; geuren van plezier, bewustzijn, gevaar, en bijvoorbeeld seksuele aantrekkingskracht. Wij mensen zijn in staat om ongeveer 10.000 verschillende geuren te onderscheiden. Iedere geur is in staat om ons gedrag en stemming te beïnvloeden.

Pagina 6 van 6

Waarom Natural Mood Makers?

  •  100% natuurlijk én biologisch
  •  Gezond: etherische oliën (niét synthetisch)
  •  High-end verstuivingsapparatuur
  •  30 jaar ervaring in apparatuur
  •  Geurontwikkeling op maat
  •  Advies, installatie & onderhoud

Natural Mood Makers

T: +31-(0)85-8771571
E: info@naturalmoodmakers.nl

Facebook Natural Mood Makers Linkedin Googleplus Natural Mood Makers Youtube Natural Mood Makers